12 Temmuz 2014 Cumartesi

TV 'de Neler Oluyor ?

Herkese merhaba...


Merak güzel şeydir canlarım..
Araştırma duygusu bana küçüklükten aşılanmış belli...
Etrafımda ne olur ne biter, önce ben bilirim... Önce ben bilmezsem de şayet bilenler herkesten önce bana bildirirler... :)

Neyse bu konu uzun meşakkatli yolları dolambaçlı bi ara uzun uzun anlatırım :) :)

Bloğa gün boyu ne yazsam ne yazsam diye düşünürken Instagram'da, Twitter'da ana sayfama bir iki güncel haber düştü.
Günlük gazetelerden de takip ettiğim bir iki tanesinin haberleri de dikkatimi çekince birkaç tanesini sizin için derledim ve "yahu ben bunu bloglarım" dedim... :)

Başlığımız olsun "Dizi Dünyası" ve başlayalım yazmaya...




"Evlerinin Önü Boyalı Direk" şarkısıyla tanıdığımız Öykü Gürman oyuncu oluyormuş.
Gold Film'in patronu Faruk Turgut, "Urfalıyım Ezelden" isimli yeni dizisi için Bülent İnal'ın ardından Öykü Gürman'la anlaşmış. Şarkıcı Gürman, ilk kez bir dizide başrol oynayacakmış.
İstanbul'daki barlarda pop söyleyen konservatuvar mezunu İzmirli Ceylan karakterine hayat verecekmiş. 

Sıra gecesi düzenleyen Urfalı bir ailenin kan davası nedeniyle İstanbul'a kaçış öyküsünü konu alıyor dizi. Ayrıca dizide Settar Tanrıöğen, Bülent İnal'ın babasını canlandıracakmış ki bu çok güzel bir haber. 


Yönetmeni Faruk Teber, senaryo ekibi ise Sinan Tuzcu, Ozan Yurdakul, Cihan Çalışkantürk ve Deniz Madanoğlu oluşuyor. 


Sıkı bir işe iyi bir kadroya hakim dizi hakkında hayırlısı olsun uzun sezonlar dileyelim...


*****



Kanal D'nin fenomen dizisi Güneşi Beklerken, bilindiği üzere final kararı aldı ve 27 Temmuz Pazar günü 54. bölümüyle ekranlara veda edecek.

Final yapacak yapacak daa ama ne final !!
Daha 52. bölümü izlememişken, finale dair ne varsa internete düştü.

Son sahne senaryosu,tüyolar,videolar,fotoğraflar derken final bölümünün hemen hemen hepsini öğrenmiş olduk.
Bu kadar profesyonel bir ekip,bu kadar fenomen bir dizi de böyle bir sızıntı nasıl oldu,bilemiyorum.

Ama sence iyi mi kötü mü oldu derseniz...

Tabi ki kötü oldu.

Her hafta merakla izlediğim nadir dizilerden olan Güneşi Beklerken'in finalini 3 hafta önceden öğrenmek bana hiç iyi gelmedi, bu ekibe ve bu profesyonelliğe de yakışmadı açıkçası..

Bu konuyla ilgili en beğendiğim hatta tek beğendiğim ise dizide Zeynep karakterine hayat veren Hande Doğandemir'in olaya tepkisi oldu.

Bu sızdırmayla ilgili kimse açıklama,yorum yapmaz iken Doğandemir durumdan rahatsızlığını konuyla ilgili atılan tweetleri fav'layarak dile getirdi..



Ne diyelim,dizi için geçmiş olsun, Hande Doğandemir'e de helal olsun!

*****



Fox TV'nin yaz dönemi dizilerinden olan Kiraz Mevsimi adlı dizisinde köklü bir değişiklik yaşandı daha ilk bölümden.
Dizinin yapımcısı ilk bölümü yetersiz bulup beğenmediği için dizinin senaristiyle yollarını ayırmış.
Dizinin 2. bölümü dün akşam yayınlandı,izleyemedim hatta bu posttan sonra izleyeceğim. :) Ama akşamın 1. olduğunu okumuştum. İyi bir değişiklik olmuş demek ki.

Fakat ilk bölümünü izlemiştim, açıkçası o ilk bölüm bana da yavan gelmişti hep bir benzerlik,bilindiklik ama aradığım başka şeyler vardı sanki ve ben onları bulamamıştım bölümde. Hatta "kış sezonu bu diziye fazla gelir,göremez" demiştim.

Kesinlikle senaristine laf etmiyorum, önemli işlerde emeği geçen her insana saygım sonsuz. Başka işlerde parladığını görürüz inşallah kendisinin.

Neyse;
Umalım ki bu değişiklik diziye de izleyiciye de iyi gelsin. 

*****



Star TV'nin yeni ve iddialı işi Güzel Köylü, fenomenliği kimselere bırakmıyor.
Her hafta izleyici kitlesini bir tık arttırarak yoluna devam ediyor.
derken...
Kanalın bir diğer yeni işi olan Kaçak Gelinler, ilk hafta popülerliğini maalesef ki koruyamadı, Kanal D'nin "Ulan İstanbul" adlı dizisine yenik düştü. Ama alt yapısı,rejisi,replikleri hatta dizi içinde seçilen şarkıları bile sağlam olan bir dizi olduğunu düşünüyorum.




Star TV'nin Güzel Köylü'süne başarılarının devamını dilerken,
Kaçak Gelinler'ine de daha bol reyting diliyorum. ;)

*****

Dizi piyasası bu,yaz gelmeye sezon hafiflemeye,TV rahatlamaya görsün. Hemen yenilerini yerleştiriyorlar tatile girenlerin,finale erenlerin yerine...
,Bu yazda farklı olmadı tabii ki, sezona 14 yeni diziyle başlamışız farkında olmadan. 
Dizi doktoru Oya Doğan yazmış.
6 TV kanalı 14 dizi ile "merhaba" demiş sezona.

Bunlardan hemen hemen yarısı "elveda" diyemeden ayrılacak gibi.. Ama dilerim öyle olmasın. Emek verilen bir şeylerin heba olmasına içim dayanmıyor hiçbir zaman. 

Hepsine buradan gani gani reytingler...

*****

Müjde !!!

Kösem Sultan'ımızı bulmuşuz...

TIMS 'in yapımcılığında 2015 'de ekrana gelmesi planlanan Kösem Sultan dizisi için ana karakterin kim olacağı merak konusu olmuştu. 
Rol için Meryem Uzerli,Tuba Büyüküstün,Hazal Kaya derken rölü Beren Saat almış.



Açık söylemek gerekirse Bihter karakterinden sonra olmadı,olamadı ama umarım Kösem Sultan uzun ömürlü,bol entrikalı,uçsuz bucaksız reytingli olur..

Vel hasıl bilinir ki;
Asıl adı Anastasia olan Kösem Sultan'ın yanında Hürrem bile stajyer kalır.
İşte bu yüzden Bihter'i aratmayacak,özletmeyecek bir rol olmuş bence bu rol Beren Saat'e..

Hayırlara vesile olsun diyelim...

*****

Güneşi Beklerken demiştik başlarda...
Devam edelim öyleyse.


Bu dizi ile parlayan iki yıldız finalle beraber iki bomba işe hazırlanıyormuş.

Hande Doğandemir, Özcan Deniz'in yazıp yöneteceği "Sevimli ve Tehlikeli" için kamera karşısına geçeceği söylenirken,
Kerem Bürsin, Çağan Irmak'ın filmi olan "Unutursam Fısılda" için çekimlere başlamış bile.


Ayrıca;
Kanal D, dizi ekibini kolay kolay bırakacağa benzemiyor.
Yönetmen Altan Dönmez ile yeni sezon anlaşması yapılmış, Kerem Bürsin'in de Altan Dönmez ile Aralık'ta yeni bir diziye başlayacağı,

Hande Doğandemir'in de Özcan Deniz ve Belçim Bilgin'in baş rollerinde oynayacağı "Kaderimin Yazıldığı Gün" dizisi kadrosunda olacağı söylentiler arasında.
Ekip sıkı çıktı,işler bol,Allah daim etsin...

*****

Fox TV'nin ekranlarına yeni bir dizi hazırlanıyor diye duymuştum ama içeriğinden haberim yoktu.
Twitter'da @ranini 'den öğrendim ki Mahsun Kırmızıgül, kanal  için bir dizi hazırlamış ve epey ses getirecek bir işmiş.

Tanıtımları dört gözle beklemekteyim.

*****

Son olarak;
%100 Türk kızı romanı olan Şebnem Burcuoğlu kitabı "Kocan Kadar Konuş" film haklarını BKM almış.
O kitap bu yapımla birleşirse ne olur?
Bomba gibi bir komedi izleriz.


Kitapların dizi/film olmasına karşıyım aslında, anlatılan duygunun içeriğinin %55 'i alınıyor,koparılıyor başka bir şey izletiliyor bizlere.

Ama benim bu işe yüreğim yattı.

Kitabı bol kahkahalar eşliğinde okudum,filmi bir izleyelim de o zaman daha detaylı konuşalım bunu..

Şimdi ne desek ayıp olur,yersiz olur.. 


********

Bu yazıda bu kadar olsun...

Okuyan gözleriniz, size eşlik eden iç sesiniz, kahkahalarınız, olmadı o yüzünüzdeki minik tebessüm daim olsun.

Sıkmamışımdır inşallah, sürç-ü lisan ettiysem affola...

Görüşmek Üzere...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder