14 Ağustos 2014 Perşembe

| TWİTTER PARODİLERİNDEN | ZEYNEP YILMAZ (@zeynep_gb) RÖPORTAJI



Öncelikle merhaba :)

Arayı biraz açmışım sanki,son yayın  tarihini görünce fark ettim.
E iş güç, yenilikler, uğraşlar derken (fazla olmasa bile) biraz ara vermiş olabilirim. Ama bu sürede de boş durmadım tabi ki. 
Bayram öncesinden beri çeşitli bloggerlar ve fenomenlerle iletişim içerisindeyim. 
Kabul edenlere sorular hazırladım, sorularımı cevaplayanların post hazırlıklarını yaptım. 
İşte şimdi de buradayım. :)


Şimdi gelelim postumuza...

*****




Efendim, özellikle twitter aleminin dev merak ettiği kişiyle,bir twitter fenomeni olan Parodilerin Kraliçesi Zeynep Yılmaz (@zeynep_gb) ile kısa bir röportaj yaptık.

Aslında mailime biraz daha erken dönüş yapmış olsaydı bu postu dizi bitmeden önce yayınlayacaktım ama işlerinin yoğunluğundan maile pek bakmadığı ve röportaj teklifimi geç gördüğü için postta bu zaman kaldı. Yine de zaman ayırıp kabul ettiği, cevapladığı,hem de çok kısa bir süre içinde dönüş yapıp samimiyetiyle de cezp ettiği için çok teşekkür ederim kendisine.


Bir parodi hesap olarak dizi bittikten sonra teklifimi kabul etmeye de bilirdi ama O, “teklifin hala geçerliyse istediğin zaman yaparız” diyecek kadar sıcakkanlıydı. Galiba o doğuştan bir Zeynep Yılmaz’dı. :)

Şimdi röportaja geçeyim,siz bunu okurken ben diğer röportaj sorularımı hazırlayayım… :)

Her ne kadar bir parodiye soru hazırlamak beni biraz zorlasa da,ben keyifle hazırladım sorularımı. O’nun verdiği cevapları da keyifle okudum.
Umarım siz de keyifle okur,beğenir,gülümsersiniz.

"Aman canım dizi bitti Zeynep mi kaldı artık,ben okumam" demiyorsanız ( -ki siz demiyorsunuzdur eminim) buyurun okuyun röportajımı. :)



***************



Aslında dizi bitmeden önce yapmış olsaydık bu röportajı seninle, Zeynep Yılmaz'a sorular soracaktım ama şimdi biraz daha özel şeyler sormak istiyorum izninle.

İnsanlar seni çok merak ediyor. Yakın çevreme Zeynep Yılmaz (@zeynep_gb) ile röportaj yapacağım dediğimde sana sormam için ardı ardına sorular sıraladılar.İlk olarak seni biraz tanıyabilir miyiz?

İsmimi vermeden temiz temiz ilerleyeyim en iyisi :) İstanbul’da yaşıyorum. 27 yaşındayım, üniversiteyi bitireli tam 5 yıl oldu (vay be).  Şu an freelancer olarak çalışıyorum.


Nereden aklına geldi bir parodi hesap açmak?

Parodi hesap açmak benim aklıma gelmemişti. Uzun süredir konuşmadığımız @syrkerem’in aklına gelmişti.


Peki bu yola " bir parodi açacağım " diye mi çıktın yoksa tamamen Zeynep Yılmaz olmak için mi?

Dediğim gibi, fikir babası ben olmadığım için, @syrkerem’in yazarının “böyle bir dizi var,  roleplay yapsak eğlenceli olur” fikriyle giriştim bu işe. Hatta benim dizinin varlığından haberim bile yoktu ve sanırım ben diziye başladığımda televizyonda 3.bölüm dönüyordu. İlk başta ikimiz olduğumuz ve ana karakterler Kerem ve Zeynep olduğu için o Kerem’i yazmaya karar verdiğini söylediğinde ben de Zeynep’e yöneldim.



 Artık yeni bir dizi yayın hayatına başladığı zaman, hemen karakterlerin parodileri çıkıveriyor.Bir tane de değil üstelik,birden fazla.Güneşi Beklerken de de öyle oldu,bir sürü parodi var Twitter'da. Ama içlerinden en çok sevilen ve beğenilen parodi grubu sizinkiler. Melisiyle,Akseliyle,Canıyla... Ve dahasıyla... Bende en çok Can ve senin twitlerine bayılıyorum. Bunu nasıl başardınız sence?

Can’ın tweetlerini ben de seviyorum ama favorim Melis’in tweetleri. Tam parodi gibi parodi olan esas o. Dizideki Melis karakteri dramdan drama sürüklenirken, Twitter’daki parodinin tweetlerinin tadı tam o zaman çıkıyor. Bence bizim en büyük şansımız sosyal medyayı iyi kullanan bir dizi ekibine denk gelmiş olmamız oldu. Bunun dışında yaş faktörünü de unutmamak lazım tabi :)


 Çok içten ve samimi yazıyorsun.Sanki uzun zamandır bir Zeynep Yılmaz'mışsın gibi. Özel bir uğraş mı yoksa spontane olan bir şey mi?

Teşekkür ederim :) Zeynep Yılmaz bir parçam haline geldi resmen. Kendi twitter hesabımdan önce Zeynep’in hesabına bakıyordum. Çoğunlukla spontane gelişiyordu. Tabi arada (sonra paylaşılmak üzere) akla gelen esprileri not edip kullandığım çok olmuştur.




 Samimi olduğun kadar yaratıcısında. Nereden geliyor bu özellik ya da yetenek? Artık adı neyse bunun. :)

Kendimi bildim bileli insanları hep güldürüyorum -ki kendimde sevdiğim yegâne özelliğim de bu sanırım.  Kitap okumak, film izlemek, gündemi takip etmek ve iyi gözlem yapabilmek önemli diye düşünüyorum.


 Parodisi olduğun karakteri canlandıran kişi, Hande Doğandemir tarafından takip ediliyorsun,hatta dizi ekibinden diğer kişiler tarafından da. Takibe ilk başladıklarında neler hissettin?

Çok mutlu olmuştum. Sen az ya da çok bir emek ve vakit harcıyorsun sonuçta. Birilerinin seni takdir ediyor olması güzel bir his.  Benim kedi düşkünü bir insan olduğumu bilmeyen takipçi kalmadığı için, dizide Zeynep’in Şirin’i sahiplenmesiyle bana ufak bir selam çakılması beni inanılmaz mutlu etmişti. Ayrıca GB bu konuda benim gözümde diğer dizilerden bu yüzden farklıdır ve bence bundan sonra diğer dizi senaristleri ve oyuncular onların izinden giderek, kendi dizilerinin parodilerini takip etmeye başlayacaktır.



 Beğenilmek, hele ki böyle önemli kişiler tarafından beğenilmek,nasıl bir duygu?

Güzel bir duygu :)
Birileri senin attığın tweetlerle gülüyor, mutlu oluyor. Bunu bilmek bile insanı başlı başına mutlu etmeye yeter de artar.


 İnsanlar senin hesabına bir ara Hande Doğandemir'in yazdığını söylüyorlardı,daha doğrusu senin Hande Doğandemir olduğunu iddia ediyorlardı. Nasıl oldu da insanları bu düşünceden uzaklaştırdın?

Parodi hesap yazmak yani caps’li, video’lu düşünülmüş şeyler paylaşmak istiyorsan, aslında çok vakit alan bir şey. Sadece tweet atmak tabii ki zor değil. E Hande Doğandemir’in haftada 6 gün, günde 18 saat çalıştıktan sonra bir de oturup caps’lerle videolarla uğraşmayacağından ötürü anladıklarını umuyorum :)





 Ben aslında senin özel hayatında biraz da olsa Zeynep gibi şeyler yaşadığını düşündüm bir dönem. Var mı öyle bir durum?


Lisedeyken, Barış-Kerem’in arkadaşlık ilişkisine sahip iki yakın arkadaşın aynı zamanlarda benden hoşlanması ve birbirlerine söylememesi gibi Zeynep’in de büyük karın ağrılar çekmesine sebep olan olayın ucundan dönmüşlüğüm var sadece :)


Dizinin final günü takipçilerine bir veda yazısı twitledin. Gerçekten veda mı edeceksin yoksa Zeynep olmaya devam mı? Yoksa hesap duracak ama twit atılmayacak mı?

Dizi bittikten sonra özellikle tweetleri görsellerle süslemeyi seviyorsan, insanın eline malzeme geçmesi imkansız olur. Dizi mutlu sonla bitti, ben de Zeynep Yılmaz’ı mutlu bir şekilde bitirdim. Büyük ihtimalle hesap öylece durur, çok özlemini çekersem belki arada mutlu, evli, çocuklu Zeynep Sayer olarak tweet atarım.





 Artık ismin Zeynep Sayer. Bu isim hep mi böyle kalacak yoksa ileri de başka karakter de olabilirim mi diyorsun?Mesela başka bir diziden başka bir karakter parodisi yada Hande Doğandemir'in yeni karakterinin parodisi?

Şimdilik ismim sanırım Zeynep Sayer olarak kalacak. Açıkçası tekrar bir parodi hesabı yazacak vakit ve heyecanım olacağını çok sanmıyorum. Tabi bunların hepsi şu anki düşüncelerim. Belki dediğin gibi Hande Doğandemir’in bir sonraki karakterinin parodisi de olabilirim.


 Biraz da Hande Doğandemir ile olan samimiyetinden bahsedelim. Ne derece yakınsınız? Yani arada buluşup,sohbet ediyor musunuz?

Olması gerektiği kadar yakınız. Aramızda güzel bir iletişim var. Zaten çok tatlı bir kadın, ortak zevklerimiz olduğunu gördüğümde daha da yakın hissediyorum kendimi ona. Sohbet ediyoruz ama benim de işlerimin yoğunluğu ve tabii ki en çok onun işlerinin yoğunluğundan buluşmaya vaktimiz olmadı henüz. Dizinin bitmesiyle yakın zamanda bu döngüyü elbet kıracağız.


-Geldik röportajın sonuna.. Benim unuttuğum,senin bahsetmek istediğin bir şey var mı?

Pek yok sanırım :)


Teşekkürler... :)
Ben teşekkür ederim. :)


***************


Sürc-i Lisan ettiysem Affola… :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder