20 Temmuz 2014 Pazar

| BENONUN BLOĞU | sahibesi BENO KIZ ile röportaj


Yeni bir posttan merhaba.

****
Geçen haftanın yazılarına gösterdiğiniz ilgi için tekrar bin teşekkür sizlere...
Beni o kadar mutlu ettiniz ki, anlatamam. Yeni çıktığım bu yolda bana bu desteği sağlayan herkese teşekkürlerimi borç bilirim. Umarım bundan sonrası için de beni heyecanlandıran,sizin keyifle okuyacağınız yazılar yazabilirim...
****



Bugün, bu postta size keyifli bir sohbet sunuyorum.




BENONUN BLOĞU sahibesi Beno kız ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.
Daha doğrusu ben sordum o cevapladı sağolsun.

Sitesinin doğuşundan ilk yazısına,koleksiyonlarından,hobilerine kadar konuştuk. Ama özellikle isminin nereden geldiğini öğrenince içim gitti. :) 

Beno o kadar tatlı o kadar içten ki , " keşke böyle bir insanla daha önceden tanışsaymışım" dedim.

Röportaja geçmeden önce;

 Ben onu Instagramdan tanıdım oradan sevdim. Dili o kadar şiirsel, anlatımı o kadar öyküsel ki, ben kendisini Edebiyat Öğretmeni falan sanmıştım, heyhat yanılmışım... :)

Şimdi sizi onunla, Beno Kız ile olan keyifli sohbetimizle baş başa bırakıyorum.

Keyifli okumalar :)




Merhabalar. Beno'yu biraz tanıyabilir miyiz? Kimdir Beno?
26 yaşımdayım, Üniversitede siyaset bilimi ve Uluslararası ilişkiler üzerine eğitim gördüm, ama bölümümle ilgili hayallerim yoktu... Okumayı ve yazmayı oldum olası hep sevdim, bir hayalim de bir gün bir blogum olmasıydı, zaten yıllardır her konudan biraz biraz yazıyordum ,ilk başta blog gibi kullandığım bir Instagram açtım ve daha sonra eşimin doğum günü hediyesi olarak adıma aldığı www.benonunblogu.com adlı web sitesiyle blog yazmaya başladım.


Blogun çok orijinal ve çok özgün. Blog yazmaya nasıl karar verdin?
Dedim ya bir blogum olması hayallerimden biriydi, çünkü paylaşmayı sevdim hep, küçük yaşlarımdan beri hep farklılıkları sevdim, bir şeyleri değiştirerek kullanmayı, sofralar kurmayı, dekorasyonu, tasarımı, renkleri, yeni fikirleri, üretmeyi, düşünmeyi, yazmayı... 
Yazmak ve paylaşmayı seviyorum, beni mutlu ediyor... Ama eşimin de desteği büyük, benim bu hayalimi bildiği için geçtiğimiz doğum günümde bana böyle bir sürpriz yapmış, çok mutlu olmuştum ve bir süre sonra tasarımını yaptırıp yazmaya ve paylaşmaya başladım.


İlk yazını nasıl yazdın peki? İlkler hep uğraştırıcı ve zordur. :)
Blogum aslında bir web site olduğu için kategorileri var, ilk yazım 'bir Beno varmış' kategorisinde, aslında kısaca kendimi tanıttığım bir yazıydı, ilkler uğraştırıcı, hele de kendini anlatmak daha da uğraştırıcıydı. :)





Blogunda genelde mutfağını gördüm ben. Oraya çok düşkünsün sanırım.
Aslında sadece mutfağım yok, ben web sitemde hayata dair ayrıntılar yazıyorum, paylaşıyorum, elbette ki içinde mutfak da var , yukarıda da bahsettiğim gibi, ben oldum olası mutfağı çok sevdim, yani Instagram sonrası böyle sunum sever ya da tabak çanak sever olmadım. :) 
Çocukken de evde masaları hep ben kurmak isterdim, renkli masalar kurmaya çalışırdım, üniversitede yaşadığım evimin mutfağı şimdiki mutfağımın minyatürüydü, yine rengarenk eşyalarım vardı, yani tabağa çanağa, mutfak eşyalarına hep bir düşkünlüğüm var kendimi bildim bileli...


Çok renkli ve kalabalık bir evin var,özellikle yine mutfağın. Renkli bir kişiliğin mi var? 

Evet aslında renkleri de ıvır zıvırları da çok seviyorum, boş duvar, boş masa üstleri sevmiyorum, bana mobilya mağazasındaymışım gibi bir his veriyor, ama öyle sevenlere de saygım sonsuz elbette... Herkesin bir zevki ve mutlu olduğu bir tarz var ama Beno böyle, hepsi neşe kaynağı, hepsi enerji benim için, çünkü ben bir evde yaşanmışlık hissini seviyorum o da işte böyle, zamanla eşyaların birikmesiyle oluşuyor.


Sanırım bir de koleksiyon olayın var. :). Mini sandalyeler görmüştüm Instagramda, "Ben yine farkında olmadan bir şeyler biriktirmeye başlamışım"   gibi bir not düşmüştün,yanlış hatırlamıyorsam. Var mı cidden böyle uğraşların ? 
Evet koleksiyon yapmayı çok seviyorum, çocukluğumdan kalan bir peçete ve annemden devraldığım bozuk para koleksiyonum var, üniversite yıllarında esimle birlikte başladığımız Schleich marka minik hayvan koleksiyonumuz var... Ve evet bazı eşyaların farkında olmadan koleksiyonunu yaptığımı fark ettim. ;) Kahve fincanı, tabak, minyatür eşya... Belki de vardır birkaç şey daha ama henüz onların farkında değilim. ;) 



Evinde en çok neresi seni yansıtıyor? 
Evimi çok seviyorum , hiç yardım almadan kendi zevkime göre döşedim, hayalini kurduğum gibi , her bir köşesinde emeğim var, o yüzden her yerini çok seviyorum, çok şükür.


Tasarlamayı ve üretmeyi de seviyorsun sanırım. Var mı bu konuda bir şeyler?
Evet hayaller ve dualar ve çalışmalar var bu konuda, inşallah gerçekleşirse sizlerle de paylaşacağım.


Günlük tuttuğunu okumuştum. Günlük mü blog mu?
Evet yıllardır bir alışkanlık benim için... Günümü yazmadan yatamıyorum, ama ikisinin yeri bambaşka benim için ikisini de yazmayı çok seviyorum, ikisi de geriye kalacak anılar Beno'dan, sanırım ben yazmayı seviyorum... :)


Hobilerin neler Beno?
Bir tek hobim var desem olmaz , bir çok hobinin kapısını çalmışlığım var, kiminde uzun kalıyorum kimine bakıp çıkıyorum. :) Ama bir şeylerle uğraşıyor olmayı çok seviyorum, beni rahatlatıyor. :)


Ve nedir bu Beno? İsminden kısaltma falan mı?
Beno, ismimin kısaltması diyelim aslında eşimin bana seslenişi. :) 






Bir de seni biraz daha yakından tanımak  için mini bir anket yapmaya ne dersin?





•Favori rengin?
Kahverengi ve mavinin bir kaç tonu haricindeki tüm renkler. 
•En sevdiğin gün?
Sevdiklerimin yanımda olduğu, huzurla, sağlıkla ve şükürle geçen her yeni gün.
Şu sıralar en beğendiğin sanatçı ve şarkısı? 
Ben kulağıma ve moduma iyi gelen her şarkıyı ve şarkıcıyı dinlerim ayrım yapmam. :) 
•Vazgeçemeyeceğin eşyan?
Evet belki düşkünüm eşyalara ama inanın vazgeçemeyeceğim bir eşyam yok, çünkü eşya sonuçta...
•Takip ettiğin bir dizi var mı?
Maalesef düzenli takip ettiğim dizilerim yok, televizyona çok bağımlı biri değilim.
•En sevdiğin,en rahat olduğun mekan?
Evim. :)
•Olmazsa olmazın?
Bu hayatta olmazsa olmaz diye bir şey yok maalesef, bir şey olmayabilir... Olmazsa olmazım var demek o olmazsa olmaz, olmayınca büyük hayal kırıklığı ve yıkıma uğramak demek.






Bu keyifli sohbet için teşekkürler Beno Kız.  :)

Ben teşekkür ederim, keyifli bir sohbetti...  :) 
Sevgiler Beno'danBuket 


*****


Sürc-i Lisan ettiysem affola . :)



12 yorum:

  1. Oldukça güzel bir röportaj olmuş. Emeğine sağlık bende sayende yeni bir blog keşfetmiş oldum şimdilik biraz inceledim :) Çok iyi görünüyor. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Asıl ben teşekkür ederim,okuduğunuz için nil hassa yorum yapıp beni mutlu ettiğiniz için
    :) Yeni keşifler güzeldir. Devamını dilerim. Sevgiler. 🙏

    YanıtlaSil
  3. Ben de instagramdan kesfettim benoyu.sıcacık paylasimlarini çok sevdim kısa zamanda.sizin röportajiniz da cok keyifli olmuş. Emeginize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler, beğenmenize sevindim Esma hanım 🙏

    YanıtlaSil
  5. Benoya ben de bayılıyorum.Güzel bir röportaj olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Yaa çook tatlısın beno kızzz 😍 ama ben seni takip edemiyorum. Engellenmis gibiyim hic bi resmin gozukmuyor ve takip edemiyorum. Blogdan veya google instagram sayfandan bakiyorum.. bu konuda yardimci oluck var kim? .guzel instagram takipcimizi boyle guzel bi fikirle karsimiza sundugunuz icin cokk tesekur ederim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için ben teşekkür ederim 😌💕

      Sil
  8. Çok teşekkür ederim ayrıca sitemite ziyaret etmenizi bekliyorum
    http://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil