5 Eylül 2015 Cumartesi

|| YAZAR || EYLÜL SANCAKTAR RÖPORTAJI



Merhaba...
Bugün ki röportaj konuğum son dönemlerde ilginin yoğun olduğu elektronik kitap dünyası wattpad den çıkan çok konuşulan kitabın her bir kelimesini dantel gibi ruhumuza işleyen yazar Eylül Sancaktar...
İyi okumalar...

Eylül Sancaktar’ı  senin de izin verdiğince tanıyabilir miyiz?
İnsanın kendini anlatması pek kolay değil gerçekten :) Kısa ve öz bir anlatımda bulunayım, 33 yaşında, evli, çocuklu bir kadınım. Çalışıyorum, bunun dışında zaman buldukça yazıyorum.
Wattpad te mahlasla yazıyorsun. Hatta kitap çıkarmadan önce daha çok mahlasınla tanınıyordun. Bunun nedenini öğrenebilir miyiz?
Mahlasla yazma sebebimle ilgili birçok soru alıyorum ama bilindiği üzere bunu ilk defa yapan kişi ben değilim. Benim kendimce böyle bir karar alma sebebim, mesleki kimliğim ve yazarlık (yazar adaylığı) kimliğimi birbirinden ayrı tutma isteğim.
            Peki beasloove adının nereden geldiğinin sorsam?
Beasloove adı benim, oğlumun, eşimin ve soyadımızın baş harflerinden + loove oluşan bir isim :)
     Wattpad ile tanışman nasıl oldu? İlk yazma hikayeni bizimle paylaşır mısın?
Wattpad’le tanışmam tamamen tesadüfen oldu. Google’da elektronik kitaplara göz atarken, Wattpad’de yayınlanmış bir hikayeye denk geldim. Bu hikayeyi okuduktan sonra yavaş yavaş, “Yaa bu Wattpad de neymiş böyle,” diyerek incelemeye ve bu esnada da bazı hikayeleri okumaya başladım. Bu tanışmadan  4-5 ay sonra ilk hikayem olan “Aşkın Dayanılmaz Çekiciliği” ni yayınlamaya başladım. Sonrasında ise “Eros’un Okları” geldi.
     Hikayeleriniz okuru kendine bağlayan cinsten. Aslında sık sık işlenen konular ama tuhaf bir şekilde çekici tarafları var. Bunu neye bağlıyorsun?
Bu soruyu okurlarımdan gelen yorumlara dayanarak cevaplayabilirim galiba. Okuyucular karakterlerin duygularını iyi yansıttığımı, karakterlerle çok rahat empati yapabildiklerini, olayları birebir yaşıyormuş gibi olduklarını ifade ediyorlar genellikle.
    Defne ve Noyan’ın hikayesi inanılmaz aşk ve arzu doluydu. Bir o kadar da tutkulu… Eros’un Okları’nın kitap olma sürecini biraz anlatır mısın?
Eros’un Okları’na başlarken kitap olması gibi bir düşüncem yoktu. İlk hikayem için zaten birçok teklif almıştım ama basılmasını istememiştim. Eros’un Okları devam ederken hem ilk hikayem hem de hali hazırda süren bu hikayem için teklifler gelmeye devam etti ama bilmediğim bir dünyaya adım atmak bana korkutucu geliyordu. Bu düşünceye alışmam bir seneyi aşkın bir zaman aldı, tabi bu esnada elimden geldiğince bilgi edinmeye çalıştım. Şu anda çalıştığım yayınevim benimle irtibata geçtikten sonra bu süreç bambaşka bir boyut aldı ve sonuç olarak Eros’un Okları kitap oldu.
         Wattpad de yazmak sana ve hayatına neler kattı?
Bana kattığı en önemli şey insan oldu. Hiç tanımadığım, görmediğim birbirinden değerli insanlarla bir şeyler paylaşabilmek, bu güzel insanların yanınızda olması, yaptığınız işi tüm içtenlikleriyle sahiplenmeleri… Bunların olabileceğini hiç tahmin etmezdim ama olabiliyormuş. Buna ilaveten yazarak rahatladığımı, deşarj olduğumu keşfettim. Bu da benim kendime dair içsel bir keşfim oldu galiba.
         Wattpad de şimdi Eros’un Okları 2 kitabını yazıyorsun. İlk kitapla bağlantılı olduğunu belirtmişsin. Hikaye Defne ve Noyan üzerinden mi devam ediyor yoksa sevip sarmalayacağımız yeni karakterler mi var?
Tabi ki başta Defne ve Noyan olmak üzere diğer karakterlerin de hikayeleri devam edecek. Bu ikinci kısımda Metin karakteri daha yoğun olarak yer alacak, belki yepyeni karakterler de ekleyebilirim, şimdiden kesin şeyler söyleyemiyorum. Çünkü temel kurgu aklımda olsa da, yazarken bambaşka şeyler olabiliyor.
  Hikayelerinde +18 sahneleri oldukça çok ve şehvetli. Hikayenin gidişatında gerektiği için mi bu kadar cesur bir kalemin var yoksa yazmayı sevdiğin için mi?
Hikayelerimde yer alan cinsel içerikli sahnelerin çok ve şehvetli olduğuna dair okuyucularımdan herhangi bir dönüt almadım, fakat benim hikayelerim genel olarak yoğun bir aşk ve tutku içeriyor, dolayısıyla gidişata göre her şey şekilleniyor. Hikayelerimde her türlü sahneyi severek ve hakkını vererek yazmaya çalıştığımı söyleyebilirim, fakat cinsellik içeren sahneleri yazmak gerçekten kolay değil. Çok ince bir çizgide yürüyorsunuz ve farkında olmadan okuyucuyu rahatsız edebilirsiniz.
 Gündeminde ileri de gelecek olan başka kitap projeleri var mı?
Şu an için Eros’un Okları’nın ikinci kısmını yazmaya çalışıyorum. Sonrasında başka projelerin de olmasını umut ediyorum, her şeyi zaman ve tabi ki yoğunluk düzeyim belirleyecek.
Wattpad den tanınan diğer bir başarılı yazar Merve Akıncı ile yakın arkadaşsınız. Bu dostluk wattpad e mi dayanıyor yoksa öncesi var mı?
Merve’yle Wattpad sayesinde tanıştık ama arkadaşlığımız Wattpad, kitap vb. ortamları çoktan aştı. Merve her şeyden önce ailemizin bir parçası oldu ve kalbimdeki yeri epey sağlam. Umarım bu güzel dostluğumuz ilelebet devam eder.
 Biraz da senden bahsedelim mi? Yazmak dışında nelerden hoşlanırsın?        
Yepyeni şehirleri, ülkeleri gezmeyi çok seviyorum. Doğayla iç içe olmayı, sevdiğim müziklerle, kitaplarla haşır neşir olmayı, sevdiğim insanlara yemek yapmayı ve tabi ki yepyeni lezzetler keşfetmeyi, favori sözlük sitelerimde gezinmeyi, mizah dergileri okumayı, dostlarımla çene çalmayı, ailemle beyin yakan felsefi sohbetler yapmayı gerçekten seviyorum :)
 Kısa dönemde veya uzun döneme yayarak gerçekleştirmek istediğin projelerin var mı?
İstatistik-Analiz işlerimi online yürütebileceğim bir web sitesi kurmak planlarım arasında. Bunun yanı sıra kendi Wattpad’imi yapmak istiyorum :) Korku-gerilim türü başta olmak üzere farklı türlerde hikayeler yazmayı umut ediyorum.
Sen en çok hangi tür kitaplar okumayı seviyorsun?
Okuma alışkanlığım 11-12 yaşlarımdayken aktif olarak başladı. Başta romantik türdeki kitapları çok okurdum, sonrasında korku-gerilim türüne merak saldım. Yaşım ilerledikçe felsefi-siyasi-tarihi kitaplar ilgimi çekmeye başladı. Bir sene boyunca aktif olarak bir tiyatro grubunda yer aldım, o zamanlar da çılgınlar gibi tiyatro oyunları okudum ve çok sevdim. Yüksek lisansımı yaparken psikoloji alanındaki kitaplarla ilgilendim. Kısaca bu yaşıma gelinceye kadar birçok farklı evreden geçtim. Şu anda ağırlıklı olarak tiyatro metinleri, felsefi, ütopik, gerilim, macera kitaplarını okumaktan keyif alıyorum.
Günümüz kitap yazarlarını ve kalitesini nasıl buluyorsun?
Gerçekten çok iyi iş çıkaran kalemlerin olduğunu görüyorum ve bu durumu oldukça umut verici buluyorum.


Kısa kısa Eylül Sancaktar diyelim mi… J


·         Favori rengin? 
        Kırmızı

·         En sevdiğin gün? 
        Cuma

·         Şu sıralar modunu en çok yansıtan şarkı? 
        Sezen Aksu – Ne kavgam bitti ne sevdam

·         En rahat olduğun yer?
        Deniz

·         Yaz mı,kış mı?
        Her zaman ve sonsuza dek yaz

·         En sevdiğin yemek? 
        Deniz ürünlerinin her türü

·         Senden dizi ve film önerisi istesem… 
        Düzenli olarak takip ettiğim bir dizi yok ama elimden geldiğince Tatlı Küçük Yalancılar’ı izliyorum. Film ise V for Vendetta.

·         Olmazsa olmazın? 
        Ailem

·         En son okuduğun kitap?
        Thomas Moore- Ütopya

·         Yazmak mı, okumak mı?
        Okumak daha kolay

·         En sık gittiğin mekan? 
        Toy’s Shop :)

·         “Kullanmaktan/almaktan asla vazgeçmem” dediğin bir eşya,nesne? 
         İnternet kullanmaktan, kitap almaktan vazgeçmem.


Geldik röportajın sonuna. Benim sormadığım senin bahsetmek istediğin bir şey var mı?
Hayır, teşekkür ederim. :)

Herşey için teşekkürler…

Bu güzel röportaj için ben de teşekkür ederim. Sevgiler. 



Gülnaz Aksu
İnstagram:  gulnazaksuTwitter: gulnazzaksu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder